6 en 10 februari: Kick offs Energy Challenges Amersfoort

6 en 10 februari 2020 – Amersfoort

Op 6 februari begonnen bijna 80 leerlingen van Amersfoortse basisscholen in het Groene Huis met hun Energy Challenge. Wethouder Jansen van Amersfoort sprak ze enthousiast toe. Ze legde uit dat de gemeente Amersfoort heel veel doet aan energiebesparing omdat de gemeente zuinig wil zijn op het klimaat en het milieu. Ze hoopt dat de kinderen hierover willen meedenken. In februari en maart leren ze op hun eigen school van alles over energie, afval en duurzaamheid.

Op 10 februari begonnen ook de leerlingen van basisschool De Regenboog met een eigen Energy Challenge. Ze doen dat binnen twee projectweken waarin kunst, muziek en techniek (KMT) centraal staan.

Bij kick offs gaan leerlingen aan de slag met energievreters, windwagentjes en LEDbeestjes zodat ze zelf kunnen onderzoeken waar het bij energie over gaat. De leerlingen hebben met veel enthousiasme aan de kick offs meegedaan en geweldig hun best gedaan om leuke en kleurige speeltjes te maken.

Patrick spreekt leerlingen toe bij Energy Challenge energievreters Groene Huis
Energy Challenge windwagentjes Energy Challenge windwagentjes test
energievreters

rechtsboven: Wethouder Jansen van Amersfoort kickt off in het Groene Huis.

linksboven: Patrick van der Hofstad, directeur van Stichting Technotrend, kickt off in De Regenboog.

Overige: leerlingen werken aan windwagentjes, energievreters en LEDbeestjes.

Over Energy Challenges

Energy Challenges is een project dat in de provincie Utrecht wordt georganiseerd en uitgevoerd door Stichting Technotrend in samenwerking met scholen en onder meer overheden of milieuorganisaties. Lees meer over Energy Challenges.

wethouder Jansen kickt Energy Challenges Amersfoort off