29 november: Regiofinale Utrecht First Lego League 2019/2020

De finale van de First(R)Lego(R)League regio Utrecht 2019-2020 was op 29 november 2019. De Julianaschool uit Bilthoven won voor het primair onderwijs (PO). In het voortgezet onderwijs (VO) was het St. Bonifatiuscollege uit Utrecht de winnaar.

De finale vond plaats op het ROC Midden Nederland in Amersfoort. Achttien scholenteams uit het basis- en het voortgezet onderwijs in de regio Utrecht streden op deze dag om de titel. Superenthousiast, sportief en vol technische inspiratie gingen ze de uitdaging aan om hun zelf ontworpen, rijdende en voorgeprogrammeerde lego-robot optimaal te laten presteren. Een deskundige jury heeft de prestaties kritisch beoordeeld. De winnaars mogen naar de Beneluxfinale van de First Lego League, Die is op 25 januari 2020 in Breda.

First Lego League in actieDe robotwedstrijden hadden allemaal te maken met het thema van dit jaar: City Shaper. In een Lego-city op een speelmat had elk team de challenge om met de lego-robot duurzame innovaties aan te brengen op gebouwen. Deze moesten ook ècht opgebouwd worden om punten te verdienen.

Leerlingen FLL in actieDe teams namen op vrije momenten enthousiast deel aan nevenactiviteiten in de “Work in progress-zone” waarbij allerlei dingen te ontdekken waren in verschillende workshops.

Een van de leukste dingen was natuurlijk dat tijdens het bouwen van windwagentjes bij Stichting Technotrend het enthousiaste team van de Bilthovense Julianaschool elk vrij moment aan onze tafel kwam. Steeds weer gingen de leerlingen verder met het ontwerpen, bouwen en verfijnen van hun eigen windwagentjes tót en met de hellingproef! Dit winnende team - bekend als het team “De Gekke Boys” - liet écht teamwork en enthousiasme zien. Deze uitkomst is niet zo verrassend, want het is een TOPPRESTATIE!

Het was een geweldige dag met veel belangstelling voor de technische innovaties van al deze leerlingen.

De Beneluxfinale

De Beneluxfinale van de FirstLegoLeague is op 25 januari 2020 in Breepark Breda. We wensen de winnaars veel succes!

First Lego League City Shaper